Banery reklamowe - dlaczego warto je wykorzystywać
Marketing i reklama

Banery reklamowe – dlaczego warto je wykorzystywać

Jedną z najpopularniejszych w Internecie form reklamy, są banery reklamowe. Jest to dość zaskakująca rzecz, ponieważ istnieją one już od pierwszej połowy lat 90 XX wieku i mimo to cały czas są wykorzystywane w reklamie. Dlatego więc warto nieco się więcej o nich dowiedzieć i przekonać, jak zrobić dobry baner reklamowy, który będzie przyciągać klientów.

Dlaczego właśnie baner reklamowy?

Każdy, kto posiada stronę Internetową i jest ona również nastawiona na umieszczanie na niej reklam, na pewno znajdzie miejsce dla co najmniej kilku banerów reklamowych. Ich umieszczenie, a także sam ich wygląd jednak nie powinien być przypadkowy. Źle dobrane banery reklamowe zazwyczaj mają efekt odwrotny do zamierzonego, a więc naprawdę warto poświęcić trochę uwagi temu, by nie znalazły się one tam przypadkowo.

Banery są stworzone po to, aby przyciągać sobą uwagę https://www.pb-reklama.pl/identyfikacja-wizualna.html. Jeśli na jednej stronie będzie się reklamować co najmniej kilka produktów, to reklamodawcy będzie chyba zależeć, żeby to właśnie jego baner był najpopularniejszy. Nie może to być jednak na takiej zasadzie, że baner zostanie utworzony z całej palety barw, do tego jaskrawych, na którym jeszcze będą widniały litery w ogromnej czcionce, no i mistrzowie banerów do tego dorzuciliby jakąś animację. Tego właśnie należy unikać. Mówiąc o tym, że baner ma przyciągać uwagę, na myśli ma się raczej to, że jest spójny graficznie, nie tylko z tym, co się znajduje na nim, ale również ma pasować do szaty graficznej strony. Jeśli już ma się na nim znaleźć animacja, to niech ona będzie naprawdę dobra i niezbyt dynamiczna. Ma nie razić użytkownika, lecz zachęcić go, do kliknięcia baneru. Oczywiście przydałby się także jakiś tekst. Oczywiście w myśl zasady, że co za dużo, to nie zdrowo, również w tym lepiej jest być oszczędnym. Najlepszym rozwiązaniem będzie po prostu zastosowanie krótkiego hasła. I właśnie takie banery przyciągają uwagę, czyli nienachalne i stonowane.

Banery reklamowe należą do tej formy reklamy, która może być kierowana tylko do wybranej grupy użytkowników Internetu. Jeśli więc potencjalnym klientem ma być mężczyzna, użytkownik luksusowego samochodu, który właśnie przegląda strony internetowe o takich autach, to do niego powinna trafić reklama, a nie do osoby, która szuka właśnie pralki i nagle wyświetla się reklama dedykowanych kosmetyków do luksusowych aut. Chyba więcej nie trzeba tutaj rozumieć. Wybranie właśnie takiej grupy docelowej sprawi, że reklama trafi tylko do tych osób, które naprawdę mogą być potencjalnymi klientami. Kierowanie reklamy do przypadkowych osób, choć może ich też w pewien sposób zainteresować tematem, to czasem może być po prostu stratą pieniędzy. Jeśli ktoś nie jest zainteresowany reklamowanym produktem, to po prostu będzie omijać reklamę, a tymczasem pieniądze wydane na reklamę dla tego użytkownika, mogłyby być w jakiś lepszy sposób zagospodarowane.

Jedną z najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych jest Google. Banery internetowe to między innymi ta forma reklamy, która jeśli zostanie wykonana w odpowiedni sposób, jest wspierana przez Google Adsense. Dlatego każdemu reklamodawcy powinno zależeć, aby jego banery były tworzone tak, by algorytmy wyszukiwarki dobrze odbierały baner. Choć lata temu jakość nie zawsze była stawiana jako główne kryterium, to teraz w dużej mierze właśnie na tym zależy twórcom wyszukiwarki. Do internautów mają docierać treści jak najbardziej dla nich wartościowe.

Banery reklamowe to jedna z najprostszych do stworzenia form reklamy, jakie tylko mogą być. To już stworzenie dobrej jakości artykuły będzie trudniejsze. Tak naprawdę, to do stworzenia takiego banneru wystarczą podstawy grafiki komputerowej i nieco chęci. Oczywiście, lepiej jest nie ograniczać się tylko do tego. Im więcej pracy włoży się w budowę dobrego banneru, tym większa szansa, że przyciągnie on klientów. Jednak to ma być po prostu dowód na to, że nie jest to nic skomplikowanego, jak to by mogło się niektórym wydawać. Fakt, że banery reklamowe są łatwe w tworzeniu, może być także dobry dla początkujących grafików komputerowych, którzy właśnie w ten sposób mogą zarabiać.

Umieszczanie banera reklamowego nie jest wcale takie trudne. Choć baner znajduje się na stronie internetowej, to nie trzeba wcale znać HTML, CSS, czy różnych innych języków, wykorzystywanych przez świat komputerowych. Wystarczy tylko nieco zmysłu estetycznego, aby czasem nie umieścić banery w miejscu niewidocznym, czy też takim, który może być po prostu przewijany przez Internautów. Dobry baner będzie zwracać uwagę, jednak jeśli znajdzie się w złym miejscu, to jego szanse na zauważenie zostaną ukrócone.

Inwestuj w banery reklamowe

Era banerów reklamowych w Internecie jeszcze nie minęła. Mogą być one dla użytkowników Internetu bardzo dobrym źródłem informacji tego, co się dzieje w świecie technologii, sztuki, muzyki, książek, samochodów i tak dalej. Wystarczy tylko wiedzieć, jak stworzyć dobry baner i trzymać się tych kilku zasad.

angielski francuski niemiecki hiszpański